تبلیغات
پزشکی ،اطلاعات داروئی بلوچستان
پزشکی ،اطلاعات داروئی بلوچستان
«و اوست کسی که مرا غذا می‌دهد و سیراب می‌نماید،‌ و هنگامی که بیمار شوم مرا شفا می‌دهد». (شعرا: 79 و 80) 
قالب وبلاگ
صفحات جانبی
ابر برچسب ها
ویاگرا حل المسائل جنسی!!! چرا جریان خون این همه مهم است؟ پزشک و تجارت سخنی با خوانندگان عزیز ناتوانی جنسی نسخه پیچ بررسی داروهای کم خونی عامل بروز ناتوانی جنسی در مردان زندانی کردن پزشکان نادان اختلال عملکرد جنسی نظارت داروساز سرآغاز حقوق بیمار ماه مبارک رمضان وازودیلاتور داروخانه چند نکته جهت نگهداری دارو در منزل مدیر خوب داروهای کم خونی مشاوره درست/غلط به بیمار ﻭﺳﻮﺍﺱ ﻓﮑﺮﯼ مسائل جنسی اعزام به بیمارستان اخلاق پزشکی در اسلام نسخه پیچی گیاهی پزشکی در دایره تجارت فحاشی در قسمت نظرات سینوزیت دنیای اقتصاد ﺁﺳﯿﺐﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ پاسخ جنسی گیاهان داروئی تنها برای دل خودم می نویسم مدیریت داروخانه توسط افراد فاقد صلاحیت نگهداری دارو در منزل اهمیت بهداشت در اسلام بهداشت فردی مدیر متمایز اعزام به خدمت ﺍﻋﺘﻤﺎﺩﺳﺎﺯﯼ اهمیت بهداشت بهداشت در اسلام قرص آهن تنظیم کننده خواب شکاک مشکلات داروئی اعزام به مشهد نا آگاهی در مورد مسائل جنسی داروهای گیاهی
پیوندهای روزانه
http://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gif

به نظر بنده 
استخدام شکلی از برده داری است. اگر چه این یک قیاس تحریک برانگیز و بعضاً آزاردهنده است ،اما در عین حال کلید درک این که چرا کارکنان اغلب ناراضی اند نیز می باشد.
کارکنانی که احساس می کنند با آنها مانند برده ها رفتار شده ، به تدریج مانند برده ها فکر و عمل می کنند. آنها گرفتار سرگشتگی مزمن بین تحمل مدیریت ناخوشایند و از دست دادن کارشان هستند.
“43 درصد از کارکنان در مورد شغلشان احساس نا امنی می کنند “
اینگونه کارکنان مضطرب عموماً اعتماد به نفسشان را از دست می دهند و مجریان خوبی نخواهند بود. آنها به تدریج نسبت به ابراز نظرات و دیدگاه های سودمند خود و یا توسعه راهکارهای جدید در کارشان نیز رغبتی نشان نخواهند داد.
آنها به خاطر شرایط ناخوشایندشان در تنفری خاموش از مدیریت به سر می برند.که در جای خود یکی از بزرگترین معظل هاست...


((قسمت سوم))

[ پنجشنبه سیزدهم فروردینماه سال 1394 ] [ ساعت 09 و 50 دقیقه و 29 ثانیه ] [ یــوسـف بلیدیی ]

http://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gif


به نظر می رسد بیشتر کارکنان بخش های خصوصی از مدیران ناراضی اند چون احساس می کنند با آنها با بی احترامی رفتار می شود.آنها به چیزهایی که مدیریت به آنها می گوید اعتماد ندارند.آنها همچنین معتقدند که شغلشان تأثیری منفی بر کیفیت زندگیشان دارد. اغلب آنان در مواجهه با اینگونه نگرانی ها در خودشان احساس ناتوانی می کنند و این باعث افزایش ناکامیشان می شود. آنها بطور جدی نگران از دست دادن شغلشان هستند و معتقدند حتی اگر بتوانند کارشان را درست وبه نحو احسن هم انجام بدند ، با مشکلات مشابهی مواجه خواهند بود.

پس مطمئناً ناخشنودی یک کارگر یکی از مشکلات مربوط به کارکنان است که به وضوح کیفیت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار میدهد، اما این مشکل ، مشکلی جدی برای شریان های حیاتی یک سازمان یا یک محیط کاری همچون داروخانه نیز هست. هرچند که تعداد کمی از کارکنان واقعاً اعتراض نموده و به مدیریت می گویند که ناراضی هستند، در عوض خیلی از آنها به بروز همچین رفتارهایی روی نمی آورند و در خودشان میسوزند که برای سازمان یا یک داروخانه مضر است.


((قسمت دوم))

[ پنجشنبه سیزدهم فروردینماه سال 1394 ] [ ساعت 09 و 48 دقیقه و 30 ثانیه ] [ یــوسـف بلیدیی ]
http://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gif

خیلی وقتا از مدیران باتجربه می‌شنیدم كه معترضانه می‌گویند: «كاركنان دیگر در كار انگیزه ای ندارند»، خب اگر این موضوع واقعیت داشته باشه، تقصیر مدیران و روش‌های مدیریتی است نه كاركنان!
 

به نظر بنده بی‌انگیز‌گی كاركنان تقریبا ناشی از یكی از این عوامل محیطی است: گزینش، هدف‌های مبهم و نامشخص، نظام ارزیابی عملكرد، نظام قدردانی و پاداش‌دهی مدیران یا عدم توانایی مدیر در نشان‌دادن و قبولاندن كارآمدی نظام‌های ارزیابی و پاداش‌دهی ان سازمان به كاركنان..

بهترین روش برای درك وضعیت انگیزه كاركنان، وابسته دانستن آن به سازمان می‌باشد. زمانی كه رابطه مذكور قدرتمند است، كاركنان به احتمال بسیار زیاد انگیزه دارند، چنانچه این رابطه آنها ضعیف باشد، به احتمال زیاد تلاش و عملكرد كاركنان با مشكل روبه‌رو می شود.
چنانچه نظام ارزیابی عملكرد داروخانه به منظور ارزیابی عوامل غیرعملكردی نظیر وفاداری، ابتكار یا شجاعت طراحی شده باشد، تلاش بیشتر الزاما به نمره ارزیابی بالاتر منجر نخواهد شد. احتمال دیگر این است كه بعضی از كاركنان، به غلط یا درست تصور كنند كه رییس آنها را دوست ندارد. در نتیجه، این گونه كاركنان انتظار دارند تا رییس بدون توجه به تلاش و كوشش آنها نمره ارزیابی‌شان را كم بدهد، پس یكی از علل احتمالی پایین بودن انگیزه كاركنان این است كه تصور می‌كنند هر چه زیاد كار كنند باز هم احتمال اینكه عملكردشان خوب ارزیابی شود، كم است..

((قسمت اول))

[ پنجشنبه سیزدهم فروردینماه سال 1394 ] [ ساعت 09 و 30 دقیقه و 47 ثانیه ] [ یــوسـف بلیدیی ]

http://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gif

بنده خدائی در حال صحبت با یکی ازپرسنل داروخانه بود و من هم حین کار،مکالمات ردوبدل شده روگوش می دادم..
-آقا ببخشید این قرص های زیر زبانی رو کی باید مصرف کنم؟
-موقع درد قفسه سینه دیگه آقا،،روش نوشتم که!!
-یعنی هر وقت قلبم درد گرفت استفاده کنم؟
-بله!بله!
-آقا اگه فشارم پایین بود اشکالی نداره؟
-نه...ممم (با حالتی عصبی)هروقت درد داشتی بزار....
-پس اشکالی نداره؟
آن پرسنل در حالی که نشان میداد مشغول نسخه ای هست، سرش رو تکون میده که نه چیزی نیست...
بنده خدارو صدا کردم وپرسش و پاسخی صورت گرفت واز خطر استفاده یک وازودیلاتور قوی (وقتی که افت حجم وفشارخون) رو داریم،براش گفتم.

ببینید، نکته ای که میخوام بهش توجه بدم اینه که،
کسانی که در داروخانه مدتی مشغول کار میشن، بعد از مدتی کم کم با سوالاتی که از داروساز میپرسند و با دقتی که خودشون در کلیت نسخه به خرج میدن، به تدریج اطلاعات کلی راجع به مصرف دارو، کاربردش و مصرف معمولش آشنا میشن.
از طرفی خوب معمولش اینطور هست که در داروخانه بیمار مخاطب خودش رو دکتر خطاب میکنه و باز هم در داروخانه مرسوم نیست کسی بگه نه آقا/خانم من دکتر نیستم(البته من چند مورد در داروخانه دیدم که پرسنل ارشد داروخانه خیلی بدون تعارف و سریع اعلام میکرد که من دکتر نیستم)، واقعیت اینه که شنیدن عنوان دکتر خصوصا برای نسخه پیچ داروخانه جالب هست! پس ضرورتی برای رفع لطف بیمار نمیبینه
از طرف دیگه، نکته حساسش اینجاست؛ نسخه پیج یا کسی که با کلیت دارو و مصرفش آشنا شده، قدم های بعدی ارائه اطلاعات مصرف دارو رو نمیتونه ادامه بده، اما ادامه میده!
یعنی بیمار میپرسه فلان چیز برای چیه؟  خوب بلد شده و هر سوالی پاسخی میطلبه و در مواجهه با سوالات ساده هم گفتن اینکه از آقای دکتر یا خانم دکتر بپرسید کار سختیه.
چون ؛
1- بیمار منتظر پاسخ است و پیش فرضش این هست که جواب را میدانید و بلافاصله پاسخ سوال خود رو دریافت میکنه یعنی تحت فشار بودن از نظر ارائه سریع پاسخ
2- سوالی که به نظر جوابش ساده هست و من جوابش رو بدونم، خوب چیزی رو که بلدم میگم، بلاخره چیزی که یاد گرفتم جایی به کار میاد، اینجا زمینه ای فراهم شده که چیزی که یاد گرفتم رو رو کنم!
3- فرستادن بیمار برای هر سوال به ظاهر ساده ای به دکتر داروساز، ممکنه مزاحمت تلقی بشه برای دکتر! "مخصوصا اگه شما بعنوان داروساز قبلش این پیش آگهی رو نداده باشین که مریض رو برای راهنمایی به شما ارجاع بدن"
4- ندونستن اینکه چیزی که ممکنه در ظاهر ساده به نظر بیاد ممکنه در واقع مولتی فاکتور باشه و باید فاکتور های دیگه رو هم برای پاسخ دادن بهش سنجید. (نمیشه هم انتظار داشت نسخه پیچ داروخانه در این زمینه حتی با تجربه و کار طولانی اطلاعات مناسبی بدست بیاره)

پله اول رو که این چیه و برای چیه رو خیلی ها میتونن رد کنن، اما وقتی مکالمه طولانی تر میشه، خطر هم بیشتر میشه؛
آیا پرسنل درست آموزش دیده که بدونه موارد بعد از پله اول رو حتما باید ارجاع بده؟
آیا پرسنل اونقدر درباره اهمیت ارجاع پاسخگویی توجیه شده که حاضر بشه لذت اقناع بیمار و احساس خوشایند مقبولیتش رو به قیمت رد کردن برچسب دکتر و .. کنار بذاره و نقطه قطع مکالمه و ارجاع برای مشاوره رو قبل از اینکه کار پیچیده تر بشه به سرعت مشخص کنه؟

خوب اینا همه کمک میکنه یک مشاوره غلط ارائه بشه،

حالا از دید بیمار هم ببینیم جریان چطور به نظر میرسه؛

اولا داروخانه رو مکانی میبینه که میتونه راحت و مستقیم سوالاتی که براش در مورد دارو و بیماریش و نگرانی هاش در میون بذاره
بعد متاسفانه تضمینی برای اینکه اطلاعاتی که میگیره درسته یا نه وجود نداره، هم از این نظر که منبع درستی رو برای دریافت اطلاعات انتخاب کرده و هم از این نظر که داروساز هم با توجه به اطلاعاتی که از بیمار دریافت میکنه مشاوره درستی بده، هم مکان داروخانه رو درنظر بگیرین (که اصلا آرامش لازم برای وقت گذاشتن و خصوصی بودن مکالمه که در خیلی موارد لازمه طولانی شدن مکالمات میان بیمار و داروساز هست نداره)، از طرفی در نبود مسئولیت قانونی یا شاید نفع مستقیم در سیستمی که تمام اختیارات و مسئولیتها بعهده پزشک هست، داروساز دلیلی نمی بینه حتی در مواردی که وقوف کامل داره مسئولیت توصیه مستقل بکن-نکن رو در مورد شرایط بیمار بعهده بگیره.

آموزش به پرسنل کار خیلی درستیه، آموزش پله اول کاربرد دارو، موارد احتیاط و ...
تمام اینها باعث کاهش اشتباه در نسخه پیجی
خوشایند شدن کار نسخه پیچی
ارائه توصیه های بی ضرر به بیمار تحت نظارت داروساز
و بالا رفتن استاندارد کار در داروخانه و رضایت بیشتر بیماران خواهد شد.

اما باید توجه داشت همیشه باید محدوده مجاز مکالمه علمی با بیمار رعایت بشه.





برچسب ها: نسخه پیچ، مشاوره درست/غلط به بیمار، نظارت داروساز، وازودیلاتور،
[ شنبه هشتم فروردینماه سال 1394 ] [ ساعت 01 و 01 دقیقه و 57 ثانیه ] [ یــوسـف بلیدیی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آموزش‌های پزشکی باید خیرخواهانه و کاربردی باشد و از فخرفروشی و اظهار معلومات کردن به دور باشد. قرآن افرادی را که در چرخاندن زبانشان به نحوی که یافته‌های خود را به جای کلام خدا به ناآگاهان بنمایند، مذمت می‌کند.(آل عمران: 87)
این وبلاگ را عموما به شمامردمان عزیز استان سیستان وبلوچستان خصوصا قشر جوان شهرستان سرباز(پارود)تقدیم میکنم و امیدوارم که شما عزیزان با نظرات و پیشنهادات سازنده خودتون مارا در هرچه بهتر و به روز نمودن مطالب وبلاگ یاری نمائید...

و در پایان بنده حقیر را از دعای خیرتان بی بهره نفرمائید.


آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :


سنی دانلود

پ بانك اهداكنندگان سلولهای بنیادی ایران