http://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gif

  • با سوالات زیر می​توانید متوجه فقدان ویتامین D در بدن​تان شوید.

آیا BMI (توده بدنی) شما 30 یا بیشتر از 30 است؟
آیا از خستگی، درد مفاصل، استخوان​ها و عضله​های بدن رنج می​برید؟
آیا سن​تان 50سال یا بیشتر است؟
آیا بین ساعات 11 ظهر تا 4بعدازظهر زمانی را در هوای آزاد نمی​گذرانید؟
اگر پاسخ شما به 2تا از این سوالات مثبت است، احتمالا میزان این ویتامین در بدن شما کم است.

  • ماهی بخورید

در اینجا لیستی از بهترین منابع تأمین ویتامین D وجود دارد که با گنجاندن آنها در برنامه غذایی خود می​توانید نگرانی خود را برطرف کنید.
100گرم ماهی سالمون حاوی 360 واحد
100گرم ماهی خال مخالی حاوی 360 واحد
75گرم ماهی تن که در روغن کنسرو شده باشد حاوی 105واحد
یک تخم​مرغ حاوی 20واحد


 

موادغذایی و مکمل​های ویتامین D


حدود 90درصد از ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق نورخورشید تأمین می​شود و بقیه آن را باید از طریق موادغذایی مثل تخم​مرغ و روغن ماهی تأمین کنید.
اگر ماهی را دوست ندارید، باید سراغ مکمل​ها بروید، اما میزان مصرف آنها مهم است.
اگر روزانه مقادیر فراوانی روغن ماهی و سبزیجات برگ​دار تیره مصرف کنید، تنها 600واحد از این ویتامین را به بدن خود رسانده​اید، اما اکثر اوقات افراد این مقدار سبزی و میوه مصرف نمی​کنند. اگر آفتاب کافی به بدن​تان نمی​رسد، باید روزانه 1000واحد از این ویتامین مصرف کنید و اگر اصلا در معرض نورآفتاب قرار نمی​گیرید، این میزان را به 2هزار واحد افزایش دهید.شاید این سوال برایتان مطرح شود که آیا مصرف بیش از حد این ویتامین خطرناک است؛
در گذشته کارشناسان تصور می​کردند، مصرف بیش از حد می​تواند مضر باشد، اما امروزه مطالعات نشان می​دهد حتی مصرف روزانه 10هزار واحد از این ویتامین نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
 البته باید توجه کنید که هرچه میزان ویتامین D بیشتر باشد، اثرات آن بیشتر نخواهد بود، حفظ تعادل همیشه بهتر است.


مشاوره با دکتر حاجی امینی متخصص فارماکولوژی


برچسب ها: ویتامین D، ماهی بخورید، موادغذایی و مکمل​های ویتامین D،  

تاریخ : سه شنبه بیست و هشتم شهریورماه سال 1391 | ساعت 02 و 14 دقیقه و 51 ثانیه | نویسنده : یــوحــــنا بلیدئی | نظرات


  • paper | فال تاروت کبیر بله خیر | فروش رپورتاژ آگهی دائمی
  • buy Reproduction | buy Reportazh
  • شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic