تبلیغات
پزشکی ،اطلاعات داروئی بلوچستان
پزشکی ،اطلاعات داروئی بلوچستان
«و اوست کسی که مرا غذا می‌دهد و سیراب می‌نماید،‌ و هنگامی که بیمار شوم مرا شفا می‌دهد». (شعرا: 79 و 80) 
قالب وبلاگ
صفحات جانبی
ابر برچسب ها
وازودیلاتور اخلاق پزشکی در اسلام تنظیم کننده خواب شکاک دنیای اقتصاد ﺍﻋﺘﻤﺎﺩﺳﺎﺯﯼ ماه مبارک رمضان مسائل جنسی اهمیت بهداشت در اسلام حقوق بیمار سرآغاز داروهای کم خونی پزشک و تجارت فحاشی در قسمت نظرات اختلال عملکرد جنسی اهمیت بهداشت تنها برای دل خودم می نویسم گیاهان داروئی قرص آهن پاسخ جنسی داروهای گیاهی نظارت داروساز بهداشت در اسلام مشکلات داروئی ﻭﺳﻮﺍﺱ ﻓﮑﺮﯼ چند نکته جهت نگهداری دارو در منزل مدیر متمایز ﺁﺳﯿﺐﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ بهداشت فردی مدیریت داروخانه توسط افراد فاقد صلاحیت ویاگرا اعزام به بیمارستان نگهداری دارو در منزل مدیر خوب سخنی با خوانندگان عزیز عامل بروز ناتوانی جنسی در مردان نا آگاهی در مورد مسائل جنسی مشاوره درست/غلط به بیمار اعزام به مشهد سینوزیت حل المسائل جنسی!!! زندانی کردن پزشکان نادان چرا جریان خون این همه مهم است؟ نسخه پیچی گیاهی بررسی داروهای کم خونی پزشکی در دایره تجارت اعزام به خدمت نسخه پیچ داروخانه ناتوانی جنسی
پیوندهای روزانه

http://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gifhttp://www.sibtayn.com/fa/images/stories/icons/22.gif

  • با سوالات زیر می​توانید متوجه فقدان ویتامین D در بدن​تان شوید.

آیا BMI (توده بدنی) شما 30 یا بیشتر از 30 است؟
آیا از خستگی، درد مفاصل، استخوان​ها و عضله​های بدن رنج می​برید؟
آیا سن​تان 50سال یا بیشتر است؟
آیا بین ساعات 11 ظهر تا 4بعدازظهر زمانی را در هوای آزاد نمی​گذرانید؟
اگر پاسخ شما به 2تا از این سوالات مثبت است، احتمالا میزان این ویتامین در بدن شما کم است.

  • ماهی بخورید

در اینجا لیستی از بهترین منابع تأمین ویتامین D وجود دارد که با گنجاندن آنها در برنامه غذایی خود می​توانید نگرانی خود را برطرف کنید.
100گرم ماهی سالمون حاوی 360 واحد
100گرم ماهی خال مخالی حاوی 360 واحد
75گرم ماهی تن که در روغن کنسرو شده باشد حاوی 105واحد
یک تخم​مرغ حاوی 20واحد


 

موادغذایی و مکمل​های ویتامین D


حدود 90درصد از ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق نورخورشید تأمین می​شود و بقیه آن را باید از طریق موادغذایی مثل تخم​مرغ و روغن ماهی تأمین کنید.
اگر ماهی را دوست ندارید، باید سراغ مکمل​ها بروید، اما میزان مصرف آنها مهم است.
اگر روزانه مقادیر فراوانی روغن ماهی و سبزیجات برگ​دار تیره مصرف کنید، تنها 600واحد از این ویتامین را به بدن خود رسانده​اید، اما اکثر اوقات افراد این مقدار سبزی و میوه مصرف نمی​کنند. اگر آفتاب کافی به بدن​تان نمی​رسد، باید روزانه 1000واحد از این ویتامین مصرف کنید و اگر اصلا در معرض نورآفتاب قرار نمی​گیرید، این میزان را به 2هزار واحد افزایش دهید.شاید این سوال برایتان مطرح شود که آیا مصرف بیش از حد این ویتامین خطرناک است؛
در گذشته کارشناسان تصور می​کردند، مصرف بیش از حد می​تواند مضر باشد، اما امروزه مطالعات نشان می​دهد حتی مصرف روزانه 10هزار واحد از این ویتامین نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
 البته باید توجه کنید که هرچه میزان ویتامین D بیشتر باشد، اثرات آن بیشتر نخواهد بود، حفظ تعادل همیشه بهتر است.


مشاوره با دکتر حاجی امینی متخصص فارماکولوژی


برچسب ها: ویتامین D، ماهی بخورید، موادغذایی و مکمل​های ویتامین D،
[ سه شنبه بیست و هشتم شهریورماه سال 1391 ] [ ساعت 02 و 14 دقیقه و 51 ثانیه ] [ یــوسـف بلیدیی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آموزش‌های پزشکی باید خیرخواهانه و کاربردی باشد و از فخرفروشی و اظهار معلومات کردن به دور باشد. قرآن افرادی را که در چرخاندن زبانشان به نحوی که یافته‌های خود را به جای کلام خدا به ناآگاهان بنمایند، مذمت می‌کند.(آل عمران: 87)
این وبلاگ را عموما به شمامردمان عزیز استان سیستان وبلوچستان خصوصا قشر جوان شهرستان سرباز(پارود)تقدیم میکنم و امیدوارم که شما عزیزان با نظرات و پیشنهادات سازنده خودتون مارا در هرچه بهتر و به روز نمودن مطالب وبلاگ یاری نمائید...

و در پایان بنده حقیر را از دعای خیرتان بی بهره نفرمائید.


آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :


سنی دانلود

پ بانك اهداكنندگان سلولهای بنیادی ایران